30 July 2012

Kesan kanser payudara lebih awal

Jangan malu periksa payudara
WARTAWAN SINAR HARIAN
13 FEBRUARI 2012

Kangar - Wanita yang mempunyai tanda-tanda awal kanser payudara seharusnya mendapatkan rawatab di hospital dengan segera bagi mengelakkan keadaan menjadi lebih buruk. Seperti yang kita tahu, kanser payudara adalah senjata no 1 di Malaysia yang menjadi ketakutan pada kaum hawa.

Yang Dipertua (YDP) Cancer Support Group Perlis, Norizan Yaahya berkata, masalah utama pesakit kanser payudara ialah perasaan malu yang sehingga mereka mengabaikan keselamatan masing-masing.

Menurutnya, sejak tahun lalu sebanyak 87 pesakit kanser menerima breast prosthesis (  payudara palsu ) bagi mengembalikan keyakinan mereka menjalani kehidupan seperti insan normal yang lain..

" Seramai 16 penerima menerima breast prosthesis kali ini oleh Yayasan Kebajikan Negara yang disalurkan melalui Syarikat Amanita Services Sdn Bhd."

Norizan menggalakkan wanita yang menghidap kanser payudara menjadi ahli sukarela Cancer Support Group untuk bersama membantu pesakit baru yang menghidap penyakit itu.

Penerima yang ingin dikenali sebagai Mak Ngah, 64, berkata, dia gembira kerana menerima sumbangan itu dan secara tidak langsung memberinya semangat menjalani kehidupan seharian.

" Saya menghidapi kanser payudara sejak tiga tahun lalu sehingga menyebabkan payudara sebelah kiri terpaksa di potong."

" Pada mulanya saya mengesan ada satu ketulan di tepi payudara, kemudiannya mendapat rawatan di sebuah klinik, namun saya dimaklumkan ketulan itu hanyalah ketulan biasa. Selepas setahun saya berasa sakit di bahagian terbabit dan mendapatkan rawatan di HTF, " katanya.

Dia menasihati kepada semua wanita mendapatkan rawatan awal jika terasa ada ketulan di bahagian payudara bagi mencegah penyakit itu..


Untuk renungan bersama....

 


Kebanyakan wanita yang menghidap BARAH PAYUDARA tidak menyedarinya di peringkat awal dan hanya sedar setelah barah tersebut sudah di peringkat kritikal.

Premium Beautiful terbukti boleh membantu mengesan dan mencegah daripada berlaku pertumbuhan BARAH dari peringkat awal lagi. Anda akan terasa sakit pada payudara pada kali pertama pemakaian Premium Beautiful, sekiranya anda menghidapi barah payudara walaupon pada peringkat awal. Dan ini menandakan anda perlu berjumpa dengan doktor untuk pemeriksaan lanjut.

Kajian mendapati, air susu ibu (manusia) yang disimpan dalam bekas yang ditutup selama beberapa hari akan menghasilkan ULAT HIDUP. Berbeza dengan susu sapi/lembu yang akan bertukar menjadi KEJU setelah disimpan beberapa hari.  ( ujikaji ini boleh anda lakukan sendiri di rumah ).
 
 
 
Sayangilah breast kita...............................
 


 
Untuk mendapatkan set PB, boleh contact saya di : -

FB : Shah Eina
Email :einashah@ymail.com
Mobile : 019 4060742

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...