28 December 2012

KETAKUTAN Terselit KEJAYAAN ..!!!!



As salam hai semua...alhamdulillah kita masih bernafas di muka bumi Allah n kita jumpa lagi pada panghujung Jumaat akhir tahun..lagi 3 hari je lagi nak masuk tahun baru..soo macam mana dengan liku-liku kehidupan u olls pada tahun 2012 dah puas hati ke or masih ada lagi yang kita tak capai..macam ina jujur ina masih tak puas hati selagi ina tak ubah kehidupan ina dari baik ke lebih baik lagi..2012 adalah tahun yang penuh suka dan duka untuk ina dalam bisnes..tapi Alhamdulillah ina tak tersasar jauh..cz ina di bimbing sebaik mungkin oleh Leader-leader yang terbaik yang tak penah jemu bimbing ina yang agak slow sikit..hehe Alhamdulillah..TQ soo much..

ok now entry ina kali nii..mengenai Perasaan yang sangat-sangat di kuasai oleh diri kita termasuk ina perasaan yang sukar nak buang jauh-jauh Perasaan TAKUT & MALU!!! 




Salah satu alasan orang tidak mau berbuat sesuatu adalah karena takut gagal. Ketakutan itu bagai hantu yang selalu membayangi sehingga mereka tidak pernah ingin mencuba. Mereka tidak pernah berani berbuat akhirnya tidak pernah punya pengalaman. Tak ada pengalaman akan membuat mereka tidak memiliki kemampuan. Alasan tidak punya kemampuan inilah yang membuat mereka takut untuk mengambil tindakan. Terus seperti itu berputar bagaikan siklus yang tak ada ujung pangkalnya perasaan takut memang ada dan bisa dialami oleh siapa saja termasuk ina..

Cara untuk keluar dari siklus ini cuma satu iaitu berani untuk mencoba. Jangan memikirkan hasilnya. Cuba lakukan saja apapun yang tadinya anda takuti. Lebih baik anda mencoba dan hasilnya gagal daripada anda gagal mencoba. Kalau melakukan sesuatu yang belum pernah dilakukan dan gagal, itu sangat wajar. Bukan masalah gagal atau berhasil tapi yang lebih penting daripada itu adalah kita sudah mau menghilangkan rasa takut untuk gagal..

Ikutilah prinsip dari iklan sepatu, JUST DO IT. Lakukan saja. Rasa takut itu akan menghilang dengan sendirinya ketika kita semakin sering melakukannya...Percayalah hasilnya akan membuat anda tersenyum n gembira biarlah Gagal sekarang dan berani bangkit semula  dari takut mencuba yang akan membuat anda Gagal selamanya...Percayalah pada diri sendiri Kejayaan anda sedang menanti..





jom follow ina..ina akan ajar dari A to Z..dari Zero to Hero..jangan TAKUT set date dengan ina..^_^
Facebook/Twitter - Eina Fazlina
Email - einashah@ymailcom
Fon no/Wassap - 0194060742

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...